wtorek, 1 marca 2011

Marketing w wyszukiwarkach - Wstęp

Marketing w wyszukiwarkach ( Search Engine Marketing - SEM ) jest procesem zdobywania ruchu, widoczności w wyszukiwarkach internetowych np. Google, Bing, NetSprint. Obejmuje dwa obszary działania:

- Reklamę w wyszukiwarkach
- Optymalizację (Search Engine Optimization - SEO )

Reklama w wyszukiwarkach jest procesem zdobywania ruchu poprzez zakup płatnych reklam. Jest czasami określana jako CPC ( cost-per-click koszt za kliknięcie) lub PPC (pay-per-click płatność za kliknięcie), ponieważ większość reklam w wynikach wyszukiwania jest rozliczana w ten sposób.

Optymalizacja jest procesem polegającym na osiąganiu przez stronę internetową jak najlepszej pozycji w rankingu wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Celem optymalizacji jest znalezienie Twojej strony internetowej przez użytkowników Internetu.

UWAGA
W Polsce bardzo często działania SEO określa się terminem pozycjonowanie, które niejednokrotnie ogranicza się tylko do zdobywania linków poprzez systemy wymiany linków SWL. Takie działania mogą być naruszeniem zasad wskazówek Google i całkowitego usunięcia witryny z indeksu Google.

Marketing w wyszukiwarkach można opisać jako następujące równanie SEM = SEO + PPC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz